Lifestyle & Hormones

Een ROI van 16 op de advertentiekosten en meer dan 400 boeken verkocht

+3000 aanmeldingen voor het PCOS webinar

ROI van 16 op de advertentiekosten

+400 boeken verkocht

Door een duidelijke strategie +3000 aanmeldingen voor het webinar met een ROI van 16

Ongeveer 10% van alle vrouwen in Nederland hebben PCOS gerelateerde klachten. Lifestyle & Hormones helpt vrouwen met PCOS om hun klachten te verminderen en zelfs op te lossen met behulp van een gezonde levensstijl.

De uitdaging

Charlotte en Margot van Lifestyle & Hormones hebben naast het begeleiden van vrouwen met PCOS ook een receptenboek gelanceerd met PCOS vriendelijke recepten. Na een succesvolle organische lancering daalde het aantal verkopen. Daarnaast wilden ze ook meer continuïteit in het aantal aanmeldingen voor de trajecten.

Charlotte en Margot kwamen bij Marketing Heroes met de vraag welke mogelijkheden er zijn om advertenties op Facebook en Instagram in te zetten om zowel de verkoop van de trajecten als de boeken te laten stijgen.

De oplossing

Om ervoor te zorgen dat de advertenties rendabel ingezet konden worden zijn we eerst naar de doelgroep en huidige klantreis gaan kijken. Daarbij hebben we vragen gesteld zoals: Wat is belangrijk voor vrouwen die gediagnosticeerd zijn met PCOS? Welke informatie heeft iemand nodig om een traject te starten? Welke manier past bij de doelgroep om informatie te krijgen over PCOS en kennis te laten maken met de methode van Lifestyle & Hormones.

Nadat deze vragen helder waren hebben we ervoor gekozen om webinars te geven over PCOS. Van hieruit kunnen vrouwen met PCOS op een laagdrempelige manier kennis maken met Charlotte en Margot en kijken of de trajecten bij hun passen. Met Meta ads (Facebook en Instagram) adverteren we rechtstreeks op het webinar.

Voor het receptenboek hebben we gekozen om rechtstreeks te adverteren omdat het een laagdrempelig product is. Hiervoor zijn twee type campagnes gebruikt: een campagne om nieuw publiek te bereiken en bekend laten worden met Lifestyle & Hormones en het receptenboek, en een campagne waarbij websitebezoekers met retargeting verschillende invalshoeken te zien krijgen over het receptenboek.

Het resultaat

Samen met Lifestyle & Hormones hebben we grote stappen gemaakt. De eerste webinars bleken al direct een succes waarbij 55% van de nieuwe aanvragen afkomstig waren uit de advertenties. Door het maandelijks geven van webinars komen er consistent nieuwe aanvragen voor trajecten binnen waardoor Charlotte & Margot vaak volgeboekt waren. 

Daarnaast hebben we een mooi resultaat op de advertentiekosten gerealiseerd met een ROI van 16. Dat betekent dat voor elke euro advertentiebudget 16 euro omzet verdiend werd.

Voor het receptenboek hebben we in ongeveer een half jaar meer dan 400 boeken verkocht via de advertenties met een ROI van 5. Uiteindelijk bleken deze campagnes ook weer een bijdrage te leveren aan de aanvragen voor nieuwe trajecten. Het boek is vaak een eerste kennismaking met Lifestyle & Hormones van waaruit ook intakes voor de trajecten worden ingepland.

Een prachtig resultaat waar we trots op zijn en dat smaakt naar meer! Zo blijven we continue de campagnes optimaliseren en opschalen om samen met Lifestyle & Hormones nog meer vrouwen van hun PCOS klachten af te komen.

+3000 aanmeldingen voor het PCOS webinar

ROI van 16 op de advertentiekosten

+400 boeken verkocht

Ben jij het volgende succesverhaal?

Kom sparren met Mike! Hij helpt je graag verder tijdens een kennismaking en denkt met je mee wat een slimme volgende stap is voor jouw bedrijf en of en hoe wij hier eventueel bij kunnen helpen.

Bel Mike op 0611920594 of plan een gesprek in via onderstaande button.