Het Energetisch Huis
Winstgevend opschalen naar +€40.000 advertentiebudget en 1132 deelnemers van de opleiding NEI Level 1
1132 nieuwe deelnemers aan de opleiding
Advertentiebudget winstgevend opgeschaald van €800 naar +€40.000 per maand
+68.000 aanmeldingen voor het webinar
Het Energetisch Huis is een opleidingsinstituut voor NEI therapie. NEI staat voor Neuro Emotionele Integratie. Het is een methode om met behulp van de biotensor emotionele problemen, lichamelijke klachten, onverwerkte incidenten en trauma’s op een vriendelijke manier definitief op te lossen.
De uitdaging
Begin 2023 klopte Eefke van Het Energetisch Huis bij ons aan. Ze had al enkele mooie resultaten behaald met het geven van webinars en wilde dit naar het volgende niveau tillen. Het doel: meer aanmeldingen voor het webinar en deelnemers voor de opleiding NEI level 1. Opschalen dus!
Daarnaast was er ook de wens om Het Energetisch Huis en NEI therapie bekender te maken bij de doelgroep.
De oplossing
De strategie die we voor Het Energetisch Huis hebben ingezet is tweedelig. Om te beginnen zijn we gestart met het adverteren op Facebook en Instagram voor het gratis webinar. In de test-fase hebben we het webinar enkele keren gegeven om tot de best presterende doelgroepen en advertenties te komen. Nadat we ook met deze webinars goede resultaten hadden behaald, was het tijd voor de volgende stap: opschalen.
Vanwege tijdgebrek was het niet mogelijk om het webinar wekelijks live te geven, daarom zijn we overgestapt naar een automated webinar. Hierdoor draait het webinar 4 tot 5 keer per week zonder dat Eefke dit extra tijd kost.
Vervolgens zijn we het advertentiebudget gaan opschalen terwijl we de kosten per webinar aanmelding en de ROAS van het webinar in de gaten hielden. Dit houden we bij in een op maat gemaakt dashboard. Door constant te testen met zowel de advertenties, landingspagina en ook het webinar zijn we erin geslaagd om binnen 1 jaar tijd winstgevend op te schalen van € 800,- advertentiebudget per maand naar meer dan € 40.000 per maand.
Daarnaast hebben we het Brand Famous framework toegepast om het Energetisch Huis als autoriteit te positioneren. Door het creëren van waardevolle videocontent, waarin Eefke haar expertise deelde en hiermee te adverteren hebben we de doelgroep laten kennismaken met de unieke aanpak van het Energetisch Huis.
Met behulp van slimme retargeting zorgden we ervoor dat deze potentiële klanten steeds nieuwe waardevolle content te zien kreeg. Dit zorgt ervoor dat je top of mind wordt en blijft.
Advertenties die we hebben ingezet
Het resultaat
Door middel van een strategische aanpak en een goede samenwerking heeft het Energetisch Huis haar doelstellingen ruimschoots overtroffen. De combinatie van het gratis webinar, doelgerichte advertentiecampagnes en het Brand Famous framework heeft geleid tot het winstgevend kunnen opschalen van het advertentiebudget tot meer dan €40.000 per maand, meer dan 68.000 aanmeldingen voor het gratis webinar en 1132 aanmeldingen voor de opleiding.
Ben jij het volgende succesverhaal?
Kom sparren met Mike! Hij helpt je graag verder tijdens een kennismaking en denkt met je mee wat een slimme volgende stap is voor jouw bedrijf en of en hoe wij hier eventueel bij kunnen helpen.
Bel Mike op 0611920594 of plan hieronder een vrijblijvende kennismaking in.