Lab 1823

+100% omzet en winst in 2022 met Facebook en Instagram Ads

+100% in omzet en winst met advertenties op Facebook en Instagram

ROI van 10,4 op de advertentiekosten

Geautomatiseerde klantreis gelanceerd

Door slimme campagnes een verdubbeling van de omzet en winst

Lab 1823 is een webshop voor geboorte, trouwkaarten én alles om jouw kaart uniek en compleet te maken. Je kunt kiezen uit de vele moderne designs en deze helemaal aanpassen naar jouw eigen smaak in de handige kaarteneditor.

De uitdaging

Lab 1823 had in de jaren ervoor al een mooi organisch bereik opgebouwd via social media alleen de groei stagneerde waardoor er ook weinig groei in bestellingen en omzet was. 

Dat was de reden dat ze zijn gestart met adverteren op social media. Ondanks dat er klikken op de advertenties kwamen was het niet duidelijk of deze ook daadwerkelijk bijdragen aan nieuwe bestellingen.

Ankie van Lab 1823 kwam bij Marketing Heroes met de vraag om haar webshop verder te laten groeien in zowel bestellingen als omzet. 

 

De oplossing

We zijn begonnen met het in kaart brengen van de klantreis. Welke stappen doorloopt een klant bij het kopen van een geboorte- of trouwkaart en hoe kunnen we de doorstroom tussen deze stappen gemakkelijk maken en verhogen zodat er uiteindelijk meer bestellingen uit komen.

Nadat de klantreis duidelijk was hebben we ook gekeken hoe we met een e-mail funnel de doorstroom tussen de verschillende stappen konden verhogen. Zo hebben we een funnels gemaakt voor een potentiële klanten die een account aanmaakt en de editor gebruikt en klanten die een proefdruk bestellen maar nog geen eindbestelling hebben gedaan.

Toen de klantreis stond, is er een strategie gemaakt voor Facebook en Instagram advertenties. Hierbij waren twee belangrijke pijlers. De eerste was dat Lab 1823 meer zichtbaar moest worden onder de doelgroep en potentiële klanten de kaarteditor gaan gebruiken. De tweede was dat deze gebruikers uiteindelijk klant werden.

Door de belangrijkste stappen uit de klantreis in kaart te hebben gebracht konden we hierop aansturen in de campagnes. Zo sturen we bijvoorbeeld aan op het gebruik van de kaarteditor, toevoegen aan winkelmand en proefbestellingen.

Het resultaat

In de eerste maanden van de samenwerking konden we met bovenstaande strategie de maandelijkse omzet al vrij snel verdubbelen ten opzichte van het jaar daarvoor. Deze groei zette door en in 2022 is de omzet nu al verdubbeld t.o.v. van 2021.

Naast dat de omzet verdubbeld is, is de winst ook verdubbeld ondanks de verhoging in advertentiebudget. Dat betekent dat we de ROI (Return on Investment) gelijk hebben kunnen houden terwijl we aan het opschalen waren.

Een prachtig resultaat waar we trots op zijn en dat smaakt naar meer! Zo blijven we continue de campagnes optimaliseren en opschalen binnen de gestelde doelen om Lab 1823 verder te laten groeien.

+100% in omzet en winst met advertenties op Facebook en Instagram

ROI van 10,4 op de advertentiekosten

Geautomatiseerde klantreis gelanceerd

Ben jij het volgende succesverhaal?

Kom sparren met Mike! Hij helpt je graag verder tijdens een kennismaking en denkt met je mee wat een slimme volgende stap is voor jouw bedrijf en of en hoe wij hier eventueel bij kunnen helpen.

Bel Mike op 0613017946 of plan een gesprek in via onderstaande button.